diumenge, 3 de juny de 2012

NEUES WILHEM BUSCH ALBUM


L'altre dia, de visita a casa d'uns coneguts, em vaig trobar amb una sorpresa. M'ensenyaven la casa, bé m'ensenyaven el que a mi m'agrada, llibres, quadres, mobles vells, trastos vells; i com m'agraden aquestes coses. Hi havia una mica de tot, ja se sap, cada casa és un món, però hi va haver una cosa, un llibre que de seguida em va atreure. Tinc magnetisme per aquestes coses. Enmig d'una pila de llibres destacava un llom que deia: Neues Wilhem Busch album. Immediatament vaig interrompre el meu ciceró i vaig "exigir" que em deixès veure aquella meravella. Efectivament era un llibre amb les historietes de Wilhem Busch; a més de la coneguda historia de Max und Moritz n'hi havia d'altres que desconeixia i una completíssima biografia de l'autor. Indica que és editat a Leipzig, però no posa l'any d'edició i està molt castigat, no sé si pel temps o perquè el seu propietari, l'àvia de l'actual propietari, en va gaudir força.

Me'l van deixar endur a casa i encara l'estic disfrutant. Llàstima perquè d'aqui a poc l'hauré de tornar.

És historeta pura, malgrat que no hi hagin bafarades, però ho deixo pels puristes. Les històries són divertidíssimes i el dibuix és molt expressiu i molt efectista. Vaja, una petita obra d'art.


3 comentaris:

Galderich ha dit...

Ep, tu ets dels qui els torna?

ropto ha dit...

SEMPRE.

Ja he fet dos intents infructuosos. Dimarts vinent un altre cop. Ja ho confirmaré.
SALUT.

ropto ha dit...

Galderich.

Ahir vaig retornar el llibre al seu propietari i encara em va dir que com era que li tornès tan dora.

Em va fer gràcia el teu comentari perquè també he patit les conseqüències i per això em costa molt deixar quelcom que aprecio. Recordo haver “perdut” per aquest motiu, sobretot, discs ja fa una colla d'anys.

També cal dir que tinc algun disc que no és meu, però no per no tornar-los sinó perquè el que me'l va deixar no el reconeixia com a seu. A saber de qui devia ser.

Es podria fer una entrada sucosa dels llibres, discs, i altres estris no tornats i el seu destí final. Ho deixaré pels literats de debò.
SALUT.