divendres, 30 de març del 2018

AGUADO (VICTOR AGUADO SORIA)



Autor: AGUADO Soria, Victor. (Barcelona, 1897 ?- 1960)
Signat Aguado (angle inferior dret)
Llegenda: 
Datació: 
Mesures: 16,4 x 25,7 cm.
Tècnica: Tinta
Personatge: 
Publicació:
Ref: rsm 796-017




BIBLIOGRAFIA:

Porcel, Pedro. TRAGADOS POR EL ABISMO. LA HISTORIETA DE AVENTURAS EN ESPAÑA. pg. 83-85 i vàries pàgines. Edicions de Ponent. Castalla (Alacant), 2010.

- Vázquez de Parga, Salvador. LAS NOVELAS DE AVENTURAS EN 250 PORTADAS., pg. 35, 41, 42 i 95. Ediciones Glénat, SL. Barcelona, 2003.

- Cuadrado, Jesús. ATLAS ESPAÑOL DE LA CULTURA POPULAR. DE LA HISTORIETA Y SU USO. 1873-2000. TOMO I. "Aguado, Victor", pg. 13. Ediciones Sinsentido. Madrid, 2000.

- Vázquez de Parga, Salvador. LOS TEBEOS DE AVENTURAS EN 200 PORTADAS., pg. 30 i 50. Ediciones Glénat, SL. Barcelona, 1999.

- Cuadrado, Jesús. DICCIONARIO DE USO DE LA HISTORIETA ESPAÑOLA (1873-1996). "
Aguado, Victor", pg. 8. Compañía Literaria. Madrid, 1997.

- Castillo, Montserrat. GRANS IL·LUSTRADORS CATALANS. "Víctor Aguado", pg. 262. Biblioteca de Catalunya. Barcelona, 1997.



CATÀLEGS I EXPOSICIONS:

- Baena, Paco i Delhom, Josep Maria. Museu del Còmic. Sant Cugat (Barcelona), 2023.

- Ramos Pérez, Rosario. EPHEMERA. LA VIDA SOBRE PAPEL. Colección de la Biblioteca Nacional. Madrid, 2003.

- Baena, Paco. DIBUJANDO NOVELAS. LA NOVELA DE AVENTURAS EN EL TEBEO ESPAÑOL, 1918-1965. Dirección General de Archivos, Museos y Bibliotecas de la Consejería de Cultura y Deportes de la Comunidad de Madrid, 2007.


3 comentaris:

MariaRosa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
MariaRosa ha dit...

Bon dia.
Em dic MariaRosa R. Castells, i he descobert el seu blog i m´ha semblat excepcional. Moltes felicitats. Una feina excel·lent.
Jo soc col·leccionista de postals espanyoles dels anys 40/50. I em preguntava si vostè em podria donar informació sobre un il·lustrador dels anys 50/60 que firmava les seves il·lustracions a les postals com a 6·Q Jo he buscat i no hi ha hagut manera de trobar res. Li podria enviar unes fotos de les seves postals per aclarir-li millor a qui em refereixo.
Agraint-li de tot cor la seva atenció li envia una cordial salutació
MariaRosa

ropto ha dit...

Bon dia Mª Rosa.

Moltes gràcies per la seva visita al blog i pels seus comentaris.

Em sap greu però no puc ajudar-la en la seva consulta. Aquestes sigles que em comenta em són del tot desconegudes.

Hi ha tants bons dibuixants dels que no arribarem mai a saber-ne res que és una veritable llàstima.

Ben cordialment,
Ramon